poniedziałek, 6 października 2014

Kruche jabłkowe babeczki skąpane w słodkiej śmietankowej piance

Jesień w tym roku zdecydowanie nas rozpieszcza. Świat skąpany jest w słońcu i soczystych kolorach. Wszędzie pełno złocistych liści. Widziałam chyba ze sto odcieni żółtego, do tego pomarańcz i gdzie nie gdzie soczyste czerwienie i tajemnicze bordo. Drzewa stroją się najpiękniej jak mogą i pozwalają cieszyć oczy nim zgubią swe liście i zapadną w zimowy sen. Jest po prostu bajecznie. Wystawiam twarz w kierunku słońca i delektuję się jego ostatnimi ciepłymi promieniami, ciesząc oczy soczystością barw. Chciałoby się powiedzieć "chwilo trwaj".

babeczki z jabłkami

Weekend upłynął mi na delektowaniu się jesienią, daleko od miejskiego zgiełku w moim rodzinnym domu, a że wizyta u rodziców - wiadomo, że musiałam wyczarować jakieś słodkości. Udało mi się znaleźć ostatnie antonówki. To jabłka moim zdaniem stworzone do wypieków, kruchawe i bardzo soczyste. Jedzone na surowo smakują mi tak średnio, ale po upieczeniu są po prostu wyborne.  Ponieważ przerobiłam w tym sezonie jabłkowym wszelkie szarlotki i placki, tym razem postanowiłam moim bliskim zaserwować babeczki mocno jabłkowe, niestety bez cynamonu, nad czym mocno ubolewam, ale moi bliscy nie przepadają za jego aromatem.

Pomysł okazał się trafiony w dziesiątkę. Z góry babeczek upieczonych w sobotę w niedzielę nie ostał się ani okruszek. Były idealnie kruche, z mnóstwem jabłek w środku i do tego słodka śmietanowa pianka....

20141004_15080820141004_150828

Ciasto

  • 2,5 szkl. mąki
  • 1 margaryna
  • 2/3 szkl wody
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Z podanych składników zagniatamy ciasto i wkładamy do lodówki na ok 30 minut.

Masa śmietanowa

  • 2 jajka
  • 10 łyżek śmietany (u mnie 18%)
  • 10 łyżek cukru
  • Opakowanie cukru waniliowego
  • Jabłka
  • Cynamon
Ubijamy białka z cukrem i cukrem waniliowym na sztywną, lśniącą pianę, dodajemy żółtka i śmietanę.

Jabłka kroimy w grubszą kostkę i mieszamy z cynamonem.

Rozwałkowujemy ciasto na grubość ok 5 mm, wycinamy kółka (ja do tego celu użyłam szklanki do piwa). Kółkami wylepiamy foremki do mufinek (używam silikonowych, bo nie wymagają dodatkowego smarowania tłuszczem, a babeczki zawsze łatwo się z nich wyjmuje). Do wylepionych foremek wkładamy jabłka, ile się zmieści i polewamy po wierzchu łyżką pianki śmietanowej. Babeczki pieczemy ok 20-25 minut w 180 st. C

Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...