poniedziałek, 17 listopada 2014

Serniczki z czekoladą i kasza gryczaną

Listopad skończył nas rozpieszczać, zrobiło się szaro, mgliście i sennie w takie dni zawsze mam ochotę na czekoladę. Nie mogłam się zdecydować czy bardziej mam ochotę na czekoladę, czy na sernik dlatego postanowiłam połączyć jedno z drugim. Tym sposobem uzyskałam muffinki z czekoladowym spodem z kaszy gryczanej i warstwą sernika na wierzchu. Ze zgrozą muszę przyznać, że ponad połowę pochłonęłam sama, takie były pyszne.

serniczki gryczane 3


Składniki na ok 12 babeczek

Warstwa czekoladowa
  • 1/2 szkl kaszy gryczanej
  • 1 szkl. wody
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 5 łyżek masła
  • 4 łyżki mąki razowej
  • 2 jaja
  • 4 łyżki cukru

Kaszę gotujemy do miękkości, a następnie blendujemy. Masło i czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, lub jak ja w mikrofali i łączymy z kaszą. Jaja ubijamy z cukrem do białości i łączymy z kaszowo-czkoladową masą, na koniec dodajemy mąkę i dokładnie całość mieszamy. Wykładamy do foremek ( ja tradycyjnie użyłam silikonowych, niewymagających natłuszczania)

serniczki gryczane 1

Warstwa serowa
  • 350 g sera twarogowego ( u mnie tradycyjnie president)
  • 4 łyżki cukru
  • 2 jaja
  • aromat waniliowy
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej

Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy na sztywno. Żółtka ucieramy z cukrem do białości, a następnie mieszamy z serem, mąką ziemniaczaną i aromatem waniliowym. Na koniec delikatnie mieszamy z pianą z białek. Tak przygotowaną masę serową wykładamy na warstwę kaszy i pieczemy w 180 st. C ok 35 minut do tzw suchego patyczka.  

serniczki gryczane 4 serniczki gryczane 5  serniczki gryczane 6

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...