czwartek, 15 stycznia 2015

Fit razowe racuszki z gruszką

U mnie na śniadanie znów placuszki. Nic nie poradzę na to, że to chyba moja ulubiona forma zdrowych śniadań. Po pierwsze dlatego, że można zrobić nieskończoną liczbę kombinacji smakowo składnikowych, po drugie dlatego, że są proste i szybkie do przygotowania, a po trzecie dlatego, że są po prostu pyszne i dobrze nastrajają na cały dzień.

Te dzisiejsze wymagają chwili na wyrośnięcie, ale spokojnie można je rozmieszać po wstaniu z łóżka, zrobić makijaż i usmażyć. :)

Składniki

  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 5 łyżek mąki razowej (u mnie żytnia pełnoziarnista)
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1 jajo
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/8 kostki drożdży
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • gruszka
  • suszona żurawina
  • olej do smażenia
Drożdże rozpuszczamy w mleku i mieszamy z mąką, płatkami owsianymi, siemieniem i jajkiem i cynamonem (jeśli ktoś nie lubi, można pominąć). Odstawiamy ciasto by wyrosło. Gruszkę myjemy , kroimy na pół, pozbawiamy gniazda nasiennego i kroimy w półplasterki. Ciasto nakładamy łyżką na rozgrzaną patelnie i w każdy placuszek wciskany kawałek gruszki. Smażymy przez chwilę i przekręcamy. Ja zjadłam skropione sokiem malinowym i posypane żurawiną, ale świetnie będą smakować polane jogurtem naturalnym. Moja wersja nie zawiera cukru, ale jeśli ktoś potrzebuje by było słodziej można dodać do ciasta łyżeczkę miodu, cukru lub innego słodzidła.
 racuszki z gruszka 2

racuszki z gruszka

racuszki z gruszka 3 racuszki z gruszka 4 

1 komentarz:

  1. Wyglądają pysznie, robiłam kiedyś podobne. Z jogurtem były świetne na śniadanie :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :) :http://passionatanyprice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...