piątek, 20 marca 2015

Tort karmelowo gruszkowy

Jakiś czas temu koleżanka postawiła mi małe wyzwanie, bym zrobiła jej tort ozdobiony lukrem plastycznym, a że ja masę tylko widziałam więc wyzwanie nie lada, ale to jest to co tygryski lubią najbardziej. Zaczęłam zgłębiać temat i się uczyć, oczywiście mogłam kupić gotową masę i tylko wykonać ozdoby, ale postanowiłam zrobić własną i powiem Wam, że wcale nie jest to takie trudne. Mam już na swoim koncie 3 torty, a jutro powstanie czwarty, kupuję kolejne gadżety ułatwiające pracę i wkręciłam się maksymalnie, bo to naprawdę przyjemna zabawa. Jeszcze dużo prób i nauki przede mną, ale to bardzo słodkie i przyjemne.






tort karmelowo gruszkowy Róże z masy cukrowej
Dziś mam dla Was tort karmelowo gruszkowy wg. przepisu z moje wypieki gdzie często szukam inspiracji. Tort jest leciutki i pyszny, a gruszki nadają mu wyjątkowego smaczku.

tort karmelowo gruszkowy 3 
Biszkopt:
  • 5 jaj
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę dodając pod koniec ubijania partiami cukier.  Nadal ubijając dodajemy kolejno żółtka. Wsypujemy mąki z proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszamy łyżką lub łopatką. Przełożyć do tortownicy (moja miała 26 cm średnicy) wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 170 st. C przez ok 35 minut.
Po upieczeniu ostudzić i przekroić na równe 3 części.

Krem kajmakowy:
  • 400 g masy kajmakowej ( krówkowej)
  • 500 g serka mascarpone
  • 200 ml śmietany kremówki 30%

Wszystkie 3 składniki kremu powinny być schłodzone przed rozpoczęciem ubijania.  Umieszczamy je w misie miksera i ubijamy do otrzymania gęstego kremu.

Nasączenie:
  • 1/3 szklanki wódki
  • 1/3 szklanki wody
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego

Dodatkowo:

  • 4 gruszki (moje warzyły ok 1 kg)


Gruszki obieramy, kroimy w kostkę i gotujemy przez 5 minut (do garnka wlewamy odrobinę wody,by się nie przypaliły zanim puszczą sok),  by zmiękły ale się nie rozpadały. Wykładamy na sitko, by odsączyć sok.

Pierwszy blat biszkoptu nasączamy ponczem, rozsmarowujemy połowę masy kajmakowej, a następnie "wtykamy" w nią połowę gruszek i wyrównujemy. Przykrywamy drugą częścią biszkoptu i postępujemy podobnie jak wcześniej. Po przykryciu trzecią częścią biszkoptu zostaje nam udekorować całość i tutaj już każdy może sobie wymyślać co tylko chce. Ja z racji użycia lukru plastycznego pokryłam cały tort warstwą masy maślanej, a potem ozdobiłam.

Niestety tort znikał bardzo szybko, a mi zabrakło czasu w weekend by zrobić mu ładniejsze zdjęcia więc są jakie są, mam nadzieję, że mi to wybaczycie.

tort karmelowo gruszkowy 1

tort karmelowo gruszkowy 2

tort karmelowo gruszkowy 4


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...