wtorek, 7 kwietnia 2015

Racuszki z karmelizowną gruszką wg. przepisu Pawła Małeckiego

Nie wiem jak Wy, ale ja po świątecznym ucztowaniu mam dość ciast, dlatego na dzisiejsze śniadanie proponuję racuszki

To pierwszy przepis, który wypróbowałam z rewelacyjnej książki Cukiernia Lidla. Zachwycam się tą książką, bo jest pięknie wydana, pełna smakowitych zdjęć i jeszcze bardziej smakowitych przepisów. Same racuszki są pyszne, aromatyczne i idealne na leniwe śniadanie. 



Karmelizowana gruszka:dietetyczne racuszki, drożdżowe placuszki, placki z karmelizowana gruszka, Placuszki, racuszki, racuszki z gruszka, zdrowe śniadanie, gruszka,

  • 1 duża lub 2 mniejsze gruszki umyte i pokrojone w kostkę
  • 2-3 łyżki cukru
Na gorącej patelni karmelizujemy cukier. Kiedy cukier roztopi się i będzie miał złoty kolor wrzucamy gruszki i trzymamy  na ogniu mieszając przez kilka minut. Studzimy.

Ciasto drożdżowe:
  • 15 dag drożdży
  • 2 łyżki cukru
  • 100 ml mleka
  • 100 g mąki pszennej (ja użyłam razowej)
  • 1 jajko
  • olej do smażenia
  • opcjonalnie: cukier puder, jogurt naturalny, żurawina

Drożdże mieszamy z cukrem, odstawiamy do roztopienia. Następnie mieszamy z mlekiem, a potem z mąką i przestudzoną gruszką. Odstawiamy do wyrośnięcia. Trwa to może 10 minut. Smażymy na złoty kolor. U mnie podane w dwóch wersjach z cukrem pudrem dla mojego mężczyzny, a dla mnie z jogurtem naturalnym.  

racuszki z karmelizowana gruszka 1 racuszki z karmelizowana gruszka 2racuszki z karmelizowana gruszka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...