środa, 6 maja 2015

Proste jaglano jabłkowe placuszki

Witam

Jak zdrowa jest kasza jaglana nie muszę nikomu przypominać, a jeśli ktoś zapomniał to może sobie odświeżyć informację tutaj.

 
Jaglanka już mi się znudziła, mój ulubiony krem czekoladowy trochę też, dlatego postanowiłam poeksperymentować z plackami. Szukając inspiracji znalazłam mnóstwo skomplikowanych przepisów z mąką kukurydzianą, mlekiem i wieloma innymi składnikami. Moje placki z założenia miały być proste i szybkie w przygotowaniu. Trochę poeksperymentowałam i jestem bardzo zadowolona z efektu, dlatego spieszę podzielić się nim z Wami.

placki jabłokowo jaglane 1

Składniki:
  • 4 łyżki suchej kaszy jaglanej
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki razowej (u mnie żytnia)
  • 1 jabłko
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • olej do smażenia
Kaszę gotujemy na sypko (ja z reguły gotuję jednorazowo większą ilość i wykorzystuję do różnych celów) Ostudzoną kaszę mieszamy z jajkami, mąką i cynamonem, dodajemy starte jabłko i dokładnie mieszamy. Zostaje wrzucić na patelnię i usmażyć.

Placuszki są w smaku lekko  słodkawe dlatego ja nie dodawałam cukru, ani miodu, polałam jej jedynie przed zjedzeniem odrobiną musu malinowego i posypałam płatkami migdałowymi.

placki jabłokowo jaglane  
placki jabłokowo jaglane 3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...