czwartek, 5 listopada 2015

Kopiec kreta




Są takie chwile i momenty w życiu człowieka, że trzeba je przeżyć, przepłakać, wykrzyczeć swój ból i żal. Nie można się w nim zamykać i zatracać w smutku i żałobie. Jesteśmy na ziemi tak krótko, że musimy jak najlepiej i najpełniej wykorzystać dany nam czas, dlatego już dziś wracam do Was z nowym przepisem na "kopiec kreta" o tym cieście słyszałam wielokrotnie, ale jakoś zupełnie nie było mi po drodze by je zrobić. W końcu się zebrałam jest proste i pyszne dlatego Was również zachęcam do spróbowania.

Ciasto:
  • 1 margaryna
  • 5 łyżek mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 4 łyżki kakao
  • 2,5 szklanki mąki
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
 Margarynę rozpuszczamy z mlekiem i cukrem w rondelku, dodajemy kakao i całość dokładnie mieszamy, a następnie odstawiamy do ostygnięcia. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę. Masę czekoladową mieszamy z mąką, żółtkami i proszkiem do pieczenia, na koniec delikatnie łączymy z pianą z białek. Przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na ok 30 minut

Krem
  • 500 ml śmietany kremówki
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 1/2 tabliczki czekolady
  • 4-5 bananów
  • 1 łyżka żelatyny 
Rozpuszczamy żelatynę w niewielkiej ilości wody. Zimną śmietanę ubijamy z cukrem pudrem, a następnie dodajemy pokruszoną czekoladę (ja swoją startkowałam na grubych oczkach) i żelatynę. 
Ciasto kroimy na 2 części (w stosunku 2 do 3) na grubszej części układamy banany i przykrywamy je masą śmietanową, na którą wykładamy pokruszoną cieńszą część ciasta. Chłodzimy w lodówce kilka godzin.

7 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam :) Wygląda pysznie!
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Na jakiej średnicy blasze to robiliście

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja ma 25x35 więc będę musiał dołożyć trochę skladnikow

    OdpowiedzUsuń
  4. a banany nie ciemnieją ?

    OdpowiedzUsuń
  5. jak widać na zdjęciach, które były robione dobę po zrobieniu ciasta pozostały w naturalnym kolorze, można je skropić sokiem z cytryny wtedy to już na pewno nie ściemnieją

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...