środa, 23 marca 2016

Babka piaskowa

Podobno najlepsze są najprostsze przepisy i tak też jest z tą babką. Zrobiłam na próbę, została pochłonięta w jeden wieczór (dobrze, że zdążyłam jej zrobić wcześniej sesję zdjęciową), a moi bliscy orzekli, że chcą taką samą na Wielkanoc. Przepis pochodzi z opakowania cukru waniliowego, ale oczywiście nie byłabym sobą gdybym go odrobinę nie zmodyfikowała ;)


Składniki:
  • 4 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 kostki masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 5 łyżek gorącego mleka
  • aromat rumowy
  • 2 łyżki skórki pomarańczowej
  • garść rodzynek
  • dowolna polewa czekoladowa
  • opcjonalnie kolorowa posypka do dekoracji 
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, a następnie siekamy (lub ugniatamy ręką) z masłem, aż uzyskamy grudki wielkości ziarenek ryżu. Jajka ubijamy z cukrami, pod koniec ubijania wlewamy gorące mleko, a następnie mąkę z masłem. Gdy składniki się połączą dodajemy aromat, skórkę pomarańczową i rodzynki. Całość starannie mieszamy, przekładamy do foremki i pieczemy ok 50 minut w 170 st. C. Po ostudzeniu polewamy polewą i dekorujemy w dowolny sposób.







3 komentarze:

  1. Dziś upiekłam, jednak nie dotrwała do świąt, zostały tylko okruszki. Jutro drugie podejście. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. W tamtym roku strasznie się umęczyłam pieczeniem potraw, które zresztą i tak nie wyszły.
    Chyba postąpię tak jak wszyscy, wezmę jakąś pożyczkę i po prostu kupię gotowe ciasta. Niema niczego smaczniejszego od dobrze upieczonej, świątecznej babeczki... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszelkie babki a zwłaszcza piaskową, ale nie przepadam za kolorowymi polewami. Moim faworytem jest biało czarna

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...