piątek, 13 maja 2016

Risotto z rybką

Przyznam się szczerze, że to pierwsze risotto jakie jadłam i pierwsze jakie zrobiłam, ale na pewno nie ostatnie. Ryż w takim wykonaniu zachwycił mnie smakiem i idealnie komponował się z pieczoną rybą. Dlatego dzielę się z Wami kolejną propozycją na zdrowy, pyszny obiad i prosty choć dość czasochłonny (wszystko przez ten brązowy ryż, następnym razem użyję innego).




Składniki:
  • 100 g ryżu (u mnie brązowy, bo akurat taki miałam pod ręką)
  • ok 1 litra bulionu warzywnego
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • mieszanka warzywna brokuł,kalafior i marchewka (u mnie z mrożonki)
  • ryba ( filety z dorsza, lub inna ulubiona)
  • koperek
  • sól, pieprz cytrynowy
  • olej
  • odrobina masła
Siekamy cebulkę i czosnek, podsmażamy na niewielkiej ilości oleju, gdy się zeszklą wsypujemy ryż i przez chwilę smażymy, a następnie podlewamy bulionem tak aby przykrył ryż. I właśnie bulion najlepszy byłby ugotowany wcześnie na warzywach, ale ponieważ akurat nie miałam, posłużyłam się kostką rosołową, do której dodatkowo wrzuciłam pokruszonego suszonego prawdziwka. Mieszamy nasz ryż, a gdy wchłonie bulion, dolewamy ponownie i powtarzamy tą czynność aż ryż zacznie się robić miękki (ponieważ użyłam brązowego ryżu trwało to dobre 40 minut). Gdy ryż mięknie wrzucamy warzywka, dusimy jeszcze 10 minut i risotto gotowe. W międzyszasie przygotowujemy rybę, ja oprószyłam swoja solą, pieprzem cytrynowym i posiekanym koperkiem (bo taka smakuje mi najbardziej) folię aluminiową smarujemy masłem, układamy na  rybę i szczelnie zawijamy. Pieczemy ok 20 minut w 180 st. C.
Smacznego



4 komentarze:

  1. Jak na pierwszy raz to całkiem udane risotto. Aga, jesli miałabyś ochotę na więcej, polecam się- trochę makaroniarą jestem :D

    Pozdrawiam serdecznie
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe, z rybką jeszcze nie podawałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubie tę potrawę

    OdpowiedzUsuń
  4. Risotto wygląda bardzo ładnie, nigdy nie jadłem takiego ale chętnie spróbuję i z racji tego, że uwielbiam ryby pod każdą postacią myślę, że będzie smacznie. :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...