czwartek, 24 listopada 2016

Słodki puszek


Do tego ciasta zainspirowało mnie ciasto siostry Anastazji, które widziałam gdzieś w książce. Jednak nie byłabym sobą, gdybym go nie przerobiła. W oryginale była jeszcze masa migdałowa, ja dodałam drobno posiekane orzechy laskowe, wymieszałam je z kajmakiem. Dodatkowo nasączyłam biszkopty kawą z alkoholem. Ciasto jest delikatne, dość słodkie ale nie przesadnie i prezentuje się bardzo elegancko.




Biszkopt:
  • 3 jajka
  • 3/4 szkl cukru
  • 1 łyżeczka octu
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szkl mąki pszennej
  • 1/3 szkl mąki ziemniaczanej
Białka ubijamy na sztywno, dodajemy partiami cukier, następnie ocet, żółtka, mąki i proszek do pieczenia. Całość pieczemy ok 30 minut w 180 st. C

 Masa śmietanowa:
  • 1 litr śmietany 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 6 łyżeczek żelatyny
  • 1 łyżka kakao
Żelatynę zalewamy zimną wodą i odstawiamy do napęcznienia na ok 10 minut. Po tym czasie rozpuszczamy w kąpieli wodnej lub mikrofali. Połowę śmietany ubijamy z 1 łyżką cukru pudru, dodajemy połowę żelatyny. Z pozostałą śmietaną postępujemy analogicznie, z tym, że po ubiciu dodajemy do niej kakao i dopiero żelatynę.

Dodatkowo:
  • puszka masy kajmakowej
  • garść orzechów laskowych
  • biszkopty
  • szklanka mocnej kawy
  • pół kieliszka wódki
  • czekolada
Złożenie ciasta:
Parzymy kawę i pozostawiamy do ostygnięcia, a następnie mieszamy z alkoholem Orzechy drobno siekamy, mieszamy z masą kajmakową i rozsmarowujemy na ostudzonym biszkopcie. Na kajmaku smarujemy białą śmietanę, a a na niej układamy równą warstwą biszkopty nasączone kawą z alkoholem. Biszkopty przykrywamy warstwą ciemnej śmietany, a na wierzch ciasta ścieramy czekoladę. Odstawiamy do lodówki na ok 3 godziny by ciasto stężało. Smacznego






36 komentarzy:

  1. Piękny :) jeden puszek porywam :) i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. słodkości z kawą-wielbię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawy nie piję, ale deserki z kawową nutą - pycha. Pięknie prezentuje się to ciasto. Muszę zrobić. Może przy okazji świąt? Jest takie ładne, wysokie. Nada się idealnie.
    Nigdy nie dodawałam octu do biszkoptu, dla mnie to nowość.
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację ciasto prezentuje się elegancko i wyśmienicie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Dostojne ciasto. Idealne na święta, takie eleganckie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wyglądają takie wysokie ciasta :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie ciasta :-) Prezentuje się rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo elegancki i apetyczny puszek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kajmak i kawa to jedno z moich ulubionych połączeń :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle smaków w jednym kawałku! Majstersztyk!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie:-) a jakie wymiary miała blacha do pieczenia? :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne ciacho, poproszę duży kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wypasiony ten puszek 😉 jadłabym!

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne ciacho! Te warstwy niesamowicie zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglada genialnie, musi byc obłędne w smaku

    OdpowiedzUsuń
  16. Extra ciacho! Wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oczami zjadłam już całą blachę Twojego ciasta, ale nawet nie zamierzam brać się za jego pieczenie. Nie jestem aż tak cierpliwa ani moje umiejętności kulinarne nie są wystarczające...

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo apetyczne i kuszące ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Och jak na lubię takie ciasta❤️

    OdpowiedzUsuń
  20. a nie prosciej bedzie do calej smietany dodac cukier,zelatyne i wtedy podzielic na pol i dodac do polowy kakao

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że prościej tylko zachodzi ryzyko, że za nim rozsmarujemy białą śmietanę i ułożymy namoczone biszkopty to ta kakaowa nam zgęstnieje i ciężko ją będzie równomiernie rozsmarować

      Usuń
    2. wlasnie teraz robie,biszkopcik juz sie piecze,zaryzykuje tak jak wczesniej pisalam,nie ma ryzyka nie ma zabawy,pozdrawiam

      Usuń
    3. co racja to racja :) ciekawa jestem jak się udał eksperyment :)

      Usuń
  21. Chciałam się zapytać czy śmietana nie zsuwa się z masy kajmakowej

    OdpowiedzUsuń
  22. Jaka iloscia wody nalezy zalac zelatyne do napecznienia?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...