czwartek, 14 grudnia 2017

Paszteciki drożdżowe z pasztetem

 

Dziś mam dla Was idealne do świątecznego barszczu, drożdżowe paszteciki u mnie nadziane pasztetem z jeleniem od Duda. Wychodzą mięciutkie i długo zachowują świeżość, będą idealne na świąteczny stół.

Składniki:
  • 30 g drożdży
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • łyżeczka cukru
  • 400 g mąki pszennej
  • łyżeczka soli
  • 2 jajka
  • 2 łyżki oleju
  • 2 opakowania pasztetu Duda z jeleniem
  • czarnuszka lub mak
Drożdże kruszymy, zasypujemy cukrem i czekamy aż się rozpuszczą. Następnie dolewamy wodę i wlewamy całośc do mąki, dodajemy sól, olej i 1 jajko, zagniatamy elastyczne ciasto, jeśli bardzo klei się do rąk podsypujemy jeszcze trochę mąki. Gotowe ciasto dzielimy na dwie części, każdą część rozwałkowujemy na prostokąt o szerokości ok 10 cm. Na środku tego prostokąta układamy plastry pasztetu i zlepiamy brzegi do środka, a następnie kroimy w paski ok 2 cm szerokości. Paszteciki smarujemy rozkłóconym jajkiem i posypujemy czarnuszką lub makiem. Pieczemy ok 25 minut w 170 st. C.


  


8 komentarzy:

  1. Nigdy pasztecików nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przymierzam się , do zrobienia na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam. Mogę jeść często i mi się nie znudzą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wierzę!!!
    Robiłam do tego samego pasztetu,a właściwie to do dwóch różnych i z innego ciasta :) Uśmiałam się jak zobaczyłam u Ciebie podobny pomysł :)
    Moje będą w przyszłym tygodniu :) Twoje pysznie wyglądają i podkradam jednego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do barszczyku wręcz idealne <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne na Święta! Cudnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ile gram pasztetu zostało zużyte?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...